Wist u, dat 76% van uw klanten het waardeert dat u omzet maakt met purpose marketing? Dat 53% aangeeft sociale betrokkenheid van een merk een belangrijk koopargument te vinden. En dat 73% overweegt over te stappen naar een ander merk wanneer deze een duidelijker maatschappelijk betrokken imago heeft?
Te vaak wordt succes gezien als iets onder een streep, het behalen van een EBITDA doelstelling. Hoewel van fundamenteel belang voor het voortbestaan van een gezonde organisatie, geven bedrijfsresultaten slechts een korte termijn efficiency van de organisatie weer.
Langdurig succesvolle commerciële relaties worden gebouwd op waarden, de attributen die de omgeving uw merk toedicht. Zonder consistent en betekenisvol merk zijn producten en diensten – en daarmee hun aanbieders - inwisselbaar. Een sterk en consistent merk is in staat om relaties te onderhouden en creëert merkidentificatie en –voorkeur bij doelgroepen.
Sociaal hart
Naast product of dienst georiënteerde waarden van een merk (kwalitatief, betrouwbaar, veilig, ...) worden merken in toenemende mate afgezet tegen diverse sociaal maatschappelijke meetlatten. De basis vormen hierbij attributen die inherent zijn aan verantwoord ondernemerschap. Een stap verder is het associëren van een merk met een sociaal maatschappelijk thema dat buiten het primaire domein van het merk ligt. Iets terug doen voor de wereld waarbinnen het merk succesvol opereert, zonder dat hiervoor een bedrijfsmatige noodzaak bestaat. Het uitdragen van het sociale hart van een merk verdiept de merkidentiteit en draagt bij aan het behalen van merkvoorkeur.
Te vaak wordt succes gezien als iets onder een streep, het behalen van een EBITDA doelstelling. Hoewel van fundamenteel belang voor het voortbestaan van een gezonde organisatie, geven bedrijfsresultaten slechts een korte termijn efficiency van de organisatie weer.
Langdurig succesvolle commerciële relaties worden gebouwd op waarden, de attributen die de omgeving uw merk toedicht. Zonder consistent en betekenisvol merk zijn producten en diensten – en daarmee hun aanbieders - inwisselbaar. Een sterk en consistent merk is in staat om relaties te onderhouden en creëert merkidentificatie en –voorkeur bij doelgroepen.
Sociaal hart
Naast product of dienst georiënteerde waarden van een merk (kwalitatief, betrouwbaar, veilig, ...) worden merken in toenemende mate afgezet tegen diverse sociaal maatschappelijke meetlatten. De basis vormen hierbij attributen die inherent zijn aan verantwoord ondernemerschap. Een stap verder is het associëren van een merk met een sociaal maatschappelijk thema dat buiten het primaire domein van het merk ligt. Iets terug doen voor de wereld waarbinnen het merk succesvol opereert, zonder dat hiervoor een bedrijfsmatige noodzaak bestaat. Het uitdragen van het sociale hart van een merk verdiept de merkidentiteit en draagt bij aan het behalen van merkvoorkeur.